سایت اصلی شاهرخ استخری
سایت اصلی شاهرخ استخری
خوش آمدید
نوشته شده در تاريخ 17 / 2 / 1398برچسب:, توسط صدف وپگاه وملیکاوپریسا |

ایرج قادری درگذشت…

 

ایرج قادری بازیگر، کارگردان و تهیه کننده سینمای ایران پس از یک دوره طولانی جدال با سرطان برای همیشه چشم‌هایش را به روی زندگی بست.

خبر درگذشت این بازیگر سینما شب گذشته اعلام شد، اما کادر پزشکی بیمارستان مهراد تهران بارها این خبر را تکذیب کردند، در نهایت صبح امرز ۱۷ اردیبهشت بالاخره خبر فوت این هنرمند سینمای ایران را تایید کردند.

قادری در سال‌های اخیر با بیماری سرطان دست و پنجه نرم می‌کرد و از فروردین سالجاری در بیمارستان مهراد تهران بستری شده بود.

او که سال ۱۳۱۴ در تهران به دنبا آمده بود، طی هفته‌های گذشته در کما بود و از چند روز پیش ملاقات با او ممنوع شد.

این کارگردان و تهیه کننده سینما که تحصیلاتش را در رشته پزشکی و داروسازی ناتمام گذشته بود، برای نخستین بار در فیلم «چهار راه حوادث» به کارگردانی ساموئل خاچیکیان بازی کرد.

www.nazpatogh.com | ایرج قادری درگذشت

 

 

 

آخرین فیلم این کارگردان «شبکه» نام دارد که همچنان در انتظار نوبت اکران است. از دیگر فعالیت های ایرج قادری می‌توان به نگارش ۵ فیلمنامه و تهیه کنندگی ۹ فیلم اشاره کرد.

محمدرضا گلزار یکی از بازیگران سینمای پس از انقلاب است که برای نخستین بار در فیلمی از ایرج قادری(سام و نرگس) حضور مقابل دوربین را تجربه کرد.

اولین فیلم ایرج قادری پس از انقلاب «دادا» بود که در سال ۱۳۶۱ ساخته شد. او پس از ساخت فیلم های «برزخی ها»(۱۳۶۱) و «تاراج»(۱۳۶۳) ده سال فعالیت نکرد و در سال ۱۳۷۳ با ساخت فیلم «می خواهم زنده بمانم »به دنیای سینما برگشت. از سال ۱۳۷۳ به بعد ایرج قادری ۱۱ فیلم ساخت. «نابخشوده»، «طوطیا»، «سام و نرگس»، «محاکمه» و … از جمله آثار این کارگردان در دهه‌های ۷۰ و ۸۰ شمسی هستند.


نظرات شما عزیزان:

رضا
ساعت18:59---4 تير 1391
خیلی عالی بود

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.